Degvielas sistēmas - DENSO
Degvielas iesmidzināšanas sūkņus dīzeļdzinējiem DENSO ražo kopš 1957. gada. Lai nodrošinātu augstas kvalitātes dīzeļdzinēju darbību, DENSO sāka ražot elektroniski kontrolētus dīzeļdzinēju iesmidzināšanas sūkņus. Šādos elektroniski kontrolētos iesmidzināšanas sūkņos izmanto vadības blokus, lai kontrolētu degvielas iesmidzināšanas laiku, saskaņā ar esošajiem motora parametriem. Atšķirībā no vispārpieņemtās mehāniskās kontroles, šie sūkņi kontrolē degvielas iesmidzināšanu un tās laiku elektroniski. Rezultātā tiek iegūta detalizēta un precīza kontrole.
Mehāniski kontrolēti sūkņi
Mehāniski kontrolēti iesmidzināšanas sūkņi tiek iedalīti divās kategorijās – Rindas sūkņu kategorijā un sadalītāja tipa kategorijā. Rindas degvielas iesmidzināšanas sūkņiem ir tāds pats skaits degvielas spiediena mehānismu jeb elementu kā motoru cilindriem. Šīs kategorijas sūknis galvenokārt tiek izmantots kravas automašīnām un celtniecības mašīnām. Sūkņa korpuss ir apgādāts ar degvielas zemspiedienu mehānismiem jeb elementiem un iesmidzināšanas daudzuma kontroles mehānismiem. Lai vadītu šos mehānismus, ir pievienota izciļņu vārpsta.
Sadalītāja tipa iesmidzināšanas sūknis
Sadalītāja tipa iesmidzināšanas sūknim ir tikai viens degvielas spiediena mehānisms neatkarīgi no motora cilindru skaita. Visas sastāvdaļas ir ievietotas sūkņa korpusā. Tas ir maza un viegla tipa sūknis, kas var darboties pie liela ātruma, tādēļ tiek plaši izmantots maza izmēra motoriem.
Elektroniski kontrolēti sūkņi
Ir pieejami divu veidu elektroniski kontrolēti degvielas iesmidzināšanas sūkņi – sadalītāja tipa un Common Rail. Iesmidzināšanas metode ir pilnībā atšķirīga no konvencionāliem un rindas degvielas iesmidzināšanas sūkņiem.
Rotoru tipa degvielas iesmidzināšanas sūkņi
Rotoru tipa degvielas iesmidzināšanas sūknim elektroniskā kontroles sistēma sastāv no dažādiem sensoriem, datora (ECU) un aktuatora. Sistēma nosaka esošo motora stāvokli, izmantojot sensorus, kamēr dators (ECU) kontrolē gan degvielas iesmidzināšanas daudzumu, gan iesmidzināšanas laiku. Enerģijas pārveidotājs (spēka pievads) kontrolē iesmidzināšanas daudzumu un laiku, atsaucoties uz signālu, ko sūta dators (ECU). Dators (ECU) aprēķina optimālo iesmidzināšanas daudzumu un laiku esošajam motora stāvoklim, izmantojot sensoru signālus.
Common Rail degvielas iesmidzināšanas sūknis
Common Rail sūknis ir pilnībā atšķirīgs no konvencionāliem degvielas iesmidzināšanas sūkņiem. Šī sistēma sastāv no zemspiediena sūkņa, Common Rail, elektroniski kontrolētām sprauslām, dažādiem sensoriem, lai noteiktu esošo motora stāvokli, un datora (ECU), lai kontrolētu šos mehānismus. Common Rail sūknis ražo augstspiedienu, un to darbina motors. Sprauslas ir uzstādītas katrā dzinējā, un caur degvielas maģistrāli Common Rail degvielas iesmidzināšanas sūknis nogādā degvielu ar augstu spiedienu uz katru sprauslu.